fredag 7. august 2015

Ferieveke nr. 3...

....er snart til endes - og dette må ha vore den lengste høstferien eg har hatt....

Men, men, veret styrer ikkje eg, og eg har sjølv valgt å vera heima heile ferien - så då har eg vel ikkje lov til å klaga. MEN EG GJER DET LIKEVEL - KOR POKKER BLEI DET AV SOMMARVERET I ÅR?????

Rett skal vera rett - det har vore litt betre temperatur denne veka. På tirsdag, passerte vi til og med 20 grader - yhooo - vi har faktisk hatt ein (1) dag i sommar der gradestokken passerte 20 grader UTAN at sola skein rett på den! Og for fyrste gang i sommar...

...opna desse seg heilt! Sjå kor blide dei er - vanlegvis er dei berre halvopne. Både dei og eg tilbrakte dagen smilande på trappa i sola :-)
 
Dvs. eg tilbrakte ikkje HEILE tirsdagen på trappa, eg var og ein tur i skogen og plukka blåbær. Og sidan har stort sett dagane mine dreia seg om BLÅBÆR. Det BUGNAR av blåbær i skogen no :-) Eg plukka dei små boksane eg hadde med meg full på null komma niks - og då plukka eg for hand, til og med. Blåbæra blei renska og putta i fryseboksen med tanke på vintarens smoothies, eller kaker....

På onsdag hadde eg litt større boksar med med meg og dei blei og plukka fulle på ein augneblink. Det er litt balsam for sjela å gå slik i skogen og ikkje tenkja på andre ting enn å fylla ein boks med blåbær. Desse blei og renska og putta i frysen - det kan bli mange smoothies og kaker frametter...

Ikkje nok med det - i går lokka eg Ann Irene med meg på plukking og :-) No hadde eg gått til innkjøp av ein bærplukkar og enda litt større boksar. Så medan eg for rundt som ein virvelvind frå tua til tua...

...kosa Ann Irene seg med å plukka eit og eit bær :-
 
......mmmmm......
 
Kva tenkte eg på??? Når ein plukkar med bærplukkar, så får ein jo og med seg halve tuene heim. Att ikkje nokon kunne stoppa meg og sagt at nok er nok?? FIRE (4) timar brukte eg på å renska blåbær i går ettermiddag/kveld!!
 
Desse bæra hadde eg andre planar for enn kun å putta i frysaren - desse skulle bli til syltety og likør :-) Syltetyideen kom eg på sjølv, likørideen fekk eg av nokon andre. Dagen fyrste oppgåve blei difor å handle glas på Europris og sprit på Polet. Det er blitt nokre polturar i sommar - såpass at eg no har byrja å forklara betjeninga kva eg skal bruka flaskene til...
 
Vel heima var det berre til å setja i gang blåbærfabrikken. Fyrst ut var blåbærsytetyet. Her brukte eg rett og slett berre oppskrifta som står bakpå syltepulverposen. Av sånn ca. 1,5kg bær fekk eg tre glas syltety. Litt missnøgd er eg med at glasa viste seg og ikkje vera heilt tette, slik at det rann litt syltety ut då eg snudde glasa på houvudet. Så vi får sjå, myglar det så myglar det, men eg har i allefall prøvd....
 
...og det smaka i allefall godt i dag. Ein hemmeleg ingrediens har eg sjølvsagt blanda inn (nei, det er ikkje sprit) - hvis ikkje kan eg jo ikkje kalla det Anitas Heimelaga Blåbærsyltety ;-)
 
Så skulle eg prøva meg på likøren. Dette har eg aldri prøvd meg på før og anar difor ikkje om dette kan gå gale eller ikkje... På førehand hadde eg fått ei oppskrift eg skulle fylgje, men så er det dette med å putla på på eiga hand - brått hadde det kome noko ekstra oppi desse glasa og..
 
....eg kan jo ikkje seia kva det er iom at det kanskje slår ut heilt feil, men eit trena auga ser det kanskje...
 
....resten av glaset vart sjølvsagt fylt opp med blåbær og til slutt sprit...
 
....og kan eigentleg noko som ser så godt ut gå gale?
 
Og vips så hadde eg i laupet av nokre timar...
 
....produsert 3,5 glas med syltety, 4 glas med godsaker lagt i sprit og 2 små boksar med blåbær som gjekk i frysaren :-)
 
No gjenstår det å rista litt på likørglasa dann og vann i sånn ca. ein månad før eg siler av bæra, fyller på med litt meir sprit og har i sukker. Deretter skal det berre stå å godgjera seg nokre månader til. Eg er spent på om dette blir bra eller om eg har skusla vekk mengder med sprit - eg kunne jo f.eks ha fulgt opprinneleg oppskrift på nokre av glasa... Men, eg har fleire glas igjen, skogen er framleis full av bær som skal plukkast og Polet kan vel besøkast fleire ganger....
 
Det kjem vel sikkert ein rapport i desember, eller der omkring, der dåke får vita om dette blei ein suksess eller total fiasko. Hvis dåke ser meg oftare på sykkel enn i bil rundt juletider, klarar dåke kanskje å gjetta dåke til resultatet sjølve ;-)
 
Uansett, som sagt så kryr det av blåbær i skogen om dagen- UT OG PLUKK, FOLKENS!


 
 
 


 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne skriva ein kommentar her, om du vil :-)