onsdag 7. august 2013

Lisboa - Part 2..

...og no skal dåke få vera med til ein fantastisk plass!!

Eg hadde heldigvis googla litt før vi reiste til Lisboa og sett litt bileter av ein liten landsby utanfor Lisboa som ein blir anbefalt å besøka når ein er i området - her SKULLE eg!

Så på dag tre i ferien vår satt vi oss på toget i frå Rossio stasjon til Sintra for å tilbringa dagen der. Togturen tar ca. 40 min. og toga går att og fram heile dagen. Når ein kjem fram står det klart taxiar, bussar og guidar i bøtter og spann som hanka deg inn og visa deg denne flotte landsbyen som står på UNESCOs verdensarvliste. Vi, derimot, gjekk forbi alt dette og satte kursen til fots mot sentrum - vi måtte nemleg få i oss litt frukost før vi tok fatt på sightseeinga.

På veg mot sentrum traff vi på denne søte Tuk-tuken :-) Har dåke sett noko så bedårande? Kven kan motstå noko slikt?
 
Ikkje denne gjengen i allefall - he-he :-) Ååå, så glad vi var for at vi ikkje hadde satt oss i ein taxi. For 65 euro skulle denne Tuk-tuken visa oss alt som var verdt å sjå i Sintra - og det var verdt prisen! Vi hadde aldri fått med oss alt det vi fekk med oss hvis vi hadde tatt buss eller taxi. Og så løye som vi hadde det - guiden/sjåføren vår var ein kjekk, artig, ung portugisar som informerte oss om det ein treng vita om Sintra og meir til. Så, fyrst vil eg anbefala alle om å ta turen til Sintra - og så MÅ dåke sjå byen frå ein Tuk-tuk. At folk lo og peika på oss syntes vi berre var moro. Det var sjølvsagt fleire Tuk-tukar, men vi hadde den søtaste - dei andre hadde bart ;-)
 
 
Fyrst blei vi køyrt til sentrum for å få oss litt mat. Guiden vår (litt irriterande at eg ikkje huksar navnet) tok oss med på eit lite, koseleg bakeri i ei av dei mange smale gatene.
 
Midt i sendtrum ligg Palacio Nacional. Ser dåke dei store pipene? I følge guiden vår var det om å gjera og ha størst piper - det viste at du hadde pengar til å kjøpa mat :-) Dess større piper, dess meir pengar hadde ein.
 
Etter å ha fått oss litt mat var det tid for sightseeing, så då bar det avgårde i Tuk-tuken på smale gater, opp og ned - det var vel ikkje ein plass vi ikkje fekk sett.
 
Eg fekk ikkje heilt med meg kva dette var for ein plass, men vi stoppa her og gjekk igjennom buen...
 
...og då fekk vi denne flotte utsikta - heilt til Atlanterhavet!
 
Før i tida var hekken høgare og då var dette ein skikkeleg labyrint.
 
Eigentleg så var alt bakvendt her. Når vi trudde vi gjekk inn gjennom buen så gjekk vi eigentleg ut, og no når vi skulle gå ut igjen, gjekk vi eigentleg inn.
 
Ser dåke slottet i bakgrunnen? Der opp skulle vi etterkvart. Ser foressten no at vi var veldig samstemte i benkledingen for anledninga denne dagen....
 
Her gjorde vi ein kjapp stopp. Eg trur kanskje ikkje dette er den mest besøkte parken, eller inngongen for parkvoktaren verka glad for besøk..
 
....ein artig kar som var glad i høner :-) Litt irritert denne dagen for det hadde kome ein hund inn i hønsehuset og tatt livet av mange nyklekte kyllingar.
 
Det lukta veldig godt i parken. Her får far lukta på eukalyptus bær/nøtt - eg veit ikkje kva eg skal kalla det.
 
Så bar det vidare oppover mot slottet - eg kryssa fingrane både for at Tuk-tuken skulle klara dra oss opp - og ikkje minst at den hadde gode bremser til nedturen... Dette huset traff vi på i ein sving. Det et visst nokre tyskarar som eig det, men mykje i bruk er det ikkje for dei vil ha det til at det spøker her. Men det skremte ikkje Johnny Depp vekk frå å spela inn scener til filmen The Ninth Gate her:-)
 
Eg gløymte å ta eit skikkeleg bilete av guiden vår, så dette er det einaste eg har av han.
 
Her har vi stoppa ein plass for å sjå på utsikta. Bak far og Stian kan ein skimta Castelo Dos Mouros...
 
...ei festning vi fyrst hadde tenkt å besøka, men guiden vår sa det var kun ein mur og at det ellers ikkje var så mykje å sjå, så då slo vi det frå oss. Parken rundt her består forøvrig av tre og planter importert i frå heile verda. Ei av plantene han kunne visa var den på biletet over som merkeleg nok får to vidt forskjellige blader.
 
Ellers så kunne vi her få eit betre blikk på slottet vi var på veg til: Palacio Da Pena. Ser det ikkje flott ut?
 
Dei har det her og...
 
 
Omsider fekk vi snirkla oss opp til slottet - her myldra det av store og små. Vi avtala med guiden vår at vi skulle vera her i ein og ein halv time før han skulle henta oss igjen. Det blei litt knapt då eg måtte stå 20 min. i ein liten kø berre for å kjøpa noko å drikka - det var ganske så varmt denne dagen. Så vi fekk ikkje sett så mykje inne i slottet, men utsida var meir enn nok for oss.
 
 


Titt-tei :-)
 
Ser ikkje dette fint ut??
 
Vel, alt var ikkje lika fint...
 
 
For 2 euro kan ein ta denne bussen opp og ned frå billettområdet og til slottet. Eg tok denne opp, men valgte å gå ned igjen.
Det var og ein fin liten tur :-) Og ja, brostein i heile Sintra og...
 
Så skulle vi vidare på turen vår. Det gjekk bratt nedover på smale brosteinsvegar. Det er sikkert litt spor i Tuk-tuken etter at eg har prøvt å bremsa heile vegen...Eg følte meg ikkje heilt trygg....
 
 

Men det gjekk bra og vi fekk bladt anna sjå at vi ikkje var dei einaste kjente (;-))som har vore i Sintra :-)
 
Eg har gløymt historien til denne fontena. Guiden vår spørka med at denne bratte trappa var treningsstudioet til innbyggjarane i Sintra :-)
 
Etterkvart måtte vi sei hadet til guiden og Tuk-tuken vår, som satte oss av på den siste plassen vi skulle utforska - og dette var det eg hadde gleda meg mest til: Qiunta Da Regaleira. Ein eigendom med hager, slott, tårn, borger, grotter - og ikkje minst ein 27 meter djup brønn ein kan gå opp og ned. Det var denne brønnen eg skulle på leit etter. Trudde det skulle bli enkelt iom av vi fekk utlevert eit kart ved inngangen, men så lett var det ikkje likevel. Det finnes nemleg ikkje eitt skilt i parken og ein skal halda tunga rett for å finna fram til rett plass for her er det mykje å sjå og lett og gå feil! Far satt seg på ein benk i parken medan Stian og eg tok fatt på leitinga etter brønnen.
 
På vår veg...
 
...måtte vi innom både bratte, smale trapper og tårn...
 
..og over...
 
...bruer...
 
Stian forsvann inn her og eg lurte ei stund på om han kom ut igjen...
 
Ein liten foss.
 
Vi trudde vi var i nærleiken av brønnen og vi leita og vi leita, men fann ingenting. Klokka gjekk og det var gysla varmt og svetten sila.Men vi gav oss ikkje. Ved ein tilfeldigheit gjekk eg berre inn i ei hola vi ikkje trudde var noko speisielt - og der -der..
 
..befann vi oss brått nesten øverst i brønnen! Har dåke sett noko slikt før?? Dette var berre heilt utruleg flott og fantastisk!
 
Stian på veg ned i botnen - 27 meter ned.
 
Trur dette er det mest spesielle eg har sett og vore med på nokon gong.
 
Tenk å ha bygd noko slikt? Det er visst Frimurarane som har brukt dette som fluktveg..
 
...Ja, for ein måtte ikkje gå opp igjen for å koma ut - det var grotteganger ein kunne gå ut. Her ser det jo lyst og fint ut - det var det ikkje - det var bekmørkt! Dei små "julelysa" gav litt lys ut "hovudvegen", ellers var det ingen lys. Og ser dåke kor eg står? Nettopp - på innsida av fossen! Og hadde Stian gått litt lenger inn då han forsvann inn i grotta han var i tidlegare så hadde han funne brønnen nesten med eingong! Ut den vegen ville han derimot ikkje gå no..
 
...han hadde nemleg lagt merke til at vi hadde gått forbi ein gang utan lys som andre hadde gått inn i -  her skulle han og gå. Her var det jo enda mørkare og vi måtte bruka lommelykta på mobilen for å sjå kor vi sat føtene. Men kan dåke tru vi, i allefall eg, gjorde store auger då vi brått...
 
...stod i botnen på nok ein brønn! For ein bonus - dette hadde eg ikkje forventa!
 
Titt-titt - på veg opp :-)
 
No hadde vi funne det vi leita etter og mykje meir, så vi kunne ta fatt på vegen tilbake til far som sat og venta. Det var berre ein ting som gjenstod - vi måtte jo ta ein runde i slottet og..
 
Sjå kor flott - eg er tom for ord! Trudde dette berre fantes i eventyr??
 
Ja, det var sanneleg eit nøgd trekløver som rusla tilbake til Sintra sentrum og satt seg på ein restaurant og hadde ein bedre middag etter ein lang dag på tur.
 

Fordi vi fortjente det :-)
 
 
Mmmmmm...sjekk desserten vår :-)
 
Så måtte vi omsider setja oss på toget tilbake til Lisboa. Dette var ein kjempeflott dag! Alle som har tenkte seg til Lisboa MÅ leggja inn ein tur til Sintra - dåke vil ikkje angra! Eg har i allefall lyst tilbake :-)
 
Og ikkje gløym at dåke må bruka Tud-tuk og ikkje buss og taxi :-)
 
I neste innleg skal vi på badetur :-)
 
 
 

 
 
 
 
 

 
 
 
 



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne skriva ein kommentar her, om du vil :-)